بهترین دستگاه لیزر برای پوست ایرانی‌ها کدام است؟

انتخاب دستگاه لیزر مناسب برای نوع پوست

داشتن پوستی صاف و عاری از هر نوع عیب و نقص آرزوی هر فردی است که خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری به ویژه در زمینه حذف موهای زائد با لیزر این آرزو در بسیاری از افراد به راحتی تحقق پیدا می‌کند. با توجه به اینکه امروزه افراد به دنبال راه‌های دائمی برای خلاصی از شر موهای زائد بدن خود هستند؛ بنابراین لیزر درمانی به عنوان یک روش ایمن و غیرتهاجمی در سال‌های اخیر رواج بیشتری پیدا کرده است.

در لیزر موهای زائد بدن پرتوهای لیزر به پوست نفوذ کرده و با اثرگذاری روی فولیکول‌های مو رشد موهای بدن را متوقف و یا به تأخیر می‌اندازد و به این صورت فرد برای مدت‌ها می‌تواند از داشتن پوستی صاف و یکدست لذت ببرد. در این مقاله با رکسانا لیزر همراه باشید تا اطلاعاتی را در زمینه بهترین دستگاه لیزر برای پوست ایرانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انواع مختلف تیپ‌های پوستی

قبل از پرداختن به بحث انتخاب دستگاه لیزر مناسب برای پوست ایرانی بهتر است نگاهی مختصر به انواع مختلف تیپ پوستی داشته باشیم. در واقع تعیین تیپ پوستی بر اساس میزان ملانین موجود در آن، واکنش پوست به قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید و سرعت برنزه شدن آن در معرض آفتاب انجام می‌گیرد. بر این اساس شش نوع تیپ پوستی بر اساس طبقه‌بندی فیتزپاتریک وجود دارد:

تیپ پوستی نوع I: پوست سفید کم رنگ، چشمان آبی یا سبز، موهای بور، بلوند یا قرمز. پوست این افراد در معرض آفتاب همیشه می‌سوزد و هرگز برنزه نمی‌شود.

تیپ پوستی نوع II: پوست روشن با موهای قهوه‌ای روشن، بلوند و یا قرمز، چشمان آبی یا سبز. پوست در معرض آفتاب به راحتی می‌سوزد و به خوبی برنزه نمی‌شود.

تیپ پوستی نوع III: به دلیل وجود ملانین بیشتر در پوست این افراد، پوستی به رنگ قهوه‌ای روشن و یا سفید دارند که به آهستگی برنزه شده و کم پیش می‌آید که دچار سوختگی شود.

تیپ پوستی نوع IV: پوست قهوه‌ای روشن که به میزان اندکی در مقابل آفتاب دچار سوختگی شده ولی به راحتی برنزه می‌شود.

تیپ پوستی نوع V: پوست قهوه‌ای تیره که به ندرت دچار آفتاب سوختگی می‌شود و به راحتی و به سرعت برنزه می‌شود.

تیپ پوستی نوع VI: پوست قهوه‌ای تیره یا سیاه با موهای مشکی که هرگز نمی‌سوزد و به راحتی و به سرعت برنزه می‌شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده، از آنجائی که ایران در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک قرار دارد، اکثر ایرانیان دارای تیپ پوستی 3 هستند ولی گاهی در برخی نواحی کشور تیپ‌های دیگر پوستی نیز مشاهده می‌شوند؛ به عنوان مثال، مردم شمال و شمال غرب کشور تیپ پوستی نوع 2 و 4 دارند، یا مثلاً مردم جنوب بیشتر از تیپ پوستی 4 برخوردارند ولی به ندرت تیپ‌های پوستی 1 و 5 و 6 در ایران مشاهده می‌شود.

بهترین دستگاه لیزر برای پوست گندمی و روشن

اغلب پزشکان از مقیاس فیتزپاتریک برای ارزیابی پوست و انتخاب نوع لیزر سازگار با پوست فرد استفاده می‌کنند، چرا که در صورت یک تشخیص نادرست ممکن است استفاده از لیزر به جای تأثیر مطلوب اثر منفی روی پوست به ویژه پوست افراد تیره بگذارد. این پیامد نامطلوب معمولاً به صورت هیپوپیگمانتاسیون یا هیپرپیگمانتاسیون بروز می‌کند.

افرادی که پوست بسیار روشن دارند نیز ممکن است پس از استفاده از دستگاه و طول موج لیزر نامناسب قرمزی طولانی مدت یا سوزش پوست را تجربه کنند. پس انتخاب یک پزشک و یا کلینیک معتبری که بتواند نوع پوست فرد را به درستی شناسایی کرده و لیزر با طول موج مناسب را برای حذف موهای زائد وی انتخاب کند گزینه بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

 لیزر موهای زائد بدن روی چه نوع پوست‌هایی به خوبی کار می‌کند؟

نحوه عملکرد لیزر به این صورت است که پرتوی لیزر توسط ملانین موجود در فولیکول‌های مو جذب شده و گرمای حاصل از آن ساختار فیزیکی فولیکول مو را از حالت طبیعی خارج می‌کند و این‌گونه باعث نابودی موهای زائد می‌شود. با این حال، زمانی که بین رنگ پوست و رنگ مو تفاوت وجود داشته باشد، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن بسیار مؤثرتر عمل خواهد کرد.

 نوع موهای ایده‌آل برای لیزر موهای زائد موهای تیره و درشت هستند و بهترین کاندیدها برای استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد کسانی هستند که پوست روشن/رنگ پریده و موهای تیره‌تر و درشت‌تری دارند، چرا که در این صورت پوست به دلیل دارا بودن ملانین کمتر پرتوی لیزر کمتری را جذب کرده و بیشتر تمرکز لیزر روی موهای تیره و زائد خواهد بود.

به همین دلیل است که لیزر درمانی برای خلاصی از شر موهای زائد در افراد با پوست روشن و موهای بلوند به درستی اثر نمی‌کند؛ بنابراین تضاد بین انواع پوست روشن‌تر و موهای تیره‌تر باعث می‌شود که ملانین موجود در مو به راحتی و به طور ایمن مورد هدف قرار گیرد. البته خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های لیزر در بازار وجود دارند که برای انواع مختلف تیپ‌های پوستی به طور مؤثر عمل می‌کنند.

انواع تیپ پوستی برای لیزر

چه طول موج لیزری برای انواع پوست بهترین است؟

قبل از تصمیم‌گیری برای خرید و یا انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای کلینیک خود ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که با کدام نوع تیپ‌های پوستی قرار است مواجه شوید؛ چرا که انواع دستگاه‌های لیزر و طول موج‌های مختلف هر کدام روی نوع خاصی از تیپ پوستی اثرگذاری مثبت داشته و روی برخی از پوست‌ها تأثیری که باید را نمی‌گذارد؛ بنابراین تمام طول موج‌ها برای انواع پوست‌ها مناسب نیستند. در این قسمت ویژگی‌های چندین طول موج پرکاربرد انواع مختلف دستگاه‌های لیزر را برای شما آورده‌ایم.

دستگاه لیزر الکساندرایت (طول موج 755 نانومتر)

دستگاه لیزر الکساندرایت با قدرت جذب ملانین بسیار بالایی که دارد یک لیزر با طول موج بسیار مؤثر برای رفع موهای زائد برای تیپ‌های پوستی 1، 2 و 3 بوده و روی تیپ‌های پوستی 4، 5 و 6 خوب نیست. این دستگاه بیشتر روی افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند مؤثر عمل می‌کند.

دستگاه لیزر دایود (طول موج 805 نانومتر یا 810 نانومتر)

این دستگاه با این طول موج دارای جذب متوسط ملانین و ایمن برای انواع پوست‌هاست و نسبت به طول موج 755 دستگاه الکساندرایت جذب ملانین کمتری دارد که این ویژگی استفاده از آن را برای پوست‌های تیره نیز ایمن می‌کند، گفته می‌شود طول موج 810 نانومتری دستگاه لیزر دایود روی انواع پوست‌ها مؤثر بوده و بسیار ایمن است. دستگاه لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر برای انواع تیپ‌های پوستی 2، 3، 4 و 5 مناسب است که تیپ پوستی غالب مردم ایران نیز از نوع 3 است، بنابراین استفاده از دایود یکی از بهترین گزینه‌ها برای حذف موهای زائد نژاد مردم ایران است.

دستگاه لیزر اندیاگ (طول موج 1064 نانومتر)

در مقایسه با طول موج‌های دیگر، لیزر 1064 نانومتر اندیاگ (Nd:Yag) نیز یک لیزر با طول موج ایمن برای پوست‌های تیره است و گزینه‌ای ایمن برای پوست‌های تیپ 5 و 6 به حساب می‌آید. به دلیل جذب کمتر ملانین توسط این دستگاه، معمولاً این طول موج را برای حذف موهای زائد در پوست‌های با رنگ تیره استفاده می‌کنند و برای پوست‌های روشن اصلاً مناسب نیست.

دستگاه لیزر تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، دستگاه لیزر پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس

دستگاه‌های لیزر تیتانیوم، تیتانیوم تک هندپیس، دستگاه لیزر پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس نیز از دیگر دستگاه‌های به روزی هستند که با سه طول موج مختلف 755 نانومتر، 808 نانومتر و 1064 نانومتر کار کرده و در واقع ویژگی‌های سه دستگاه دایود، الکساندرایت و اندیاگ را یکجا دارند، پس می‌توان گفت استفاده از آن‌ها برای تمام تیپ‌های پوستی مناسب است.

دستگاه لیزر الکس دایود (لیزر دیود با چند طول موج)

خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های لیزر وارد بازار شده‌اند که با داشتن امکاناتی چون سیستم خنک کننده با تکنولوژی بالا و امکان استفاده از طول موج‌های متنوع در لیزر موهای زائد روی انواع تیپ‌های پوستی مؤثر عمل می‌کنند؛ چرا که قابلیت تنظیم دستگاه روی طول موج‌های متعدد وجود دارد. یکی از این دستگاه‌ها دستگاه لیزر الکس دایود است که جزء جامع‌ترین و مؤثرترین دستگاه لیزر موهای زائد امروزی به حساب می‌آید. لیزر الکس دایود موهای زائد بدن را به سریع‌ترین و آسان‌ترین روش از بین می‌برد و بهترین نتایج را نیز به دنبال دارد. در واقع، با ترکیب هر دو فناوری لیزرهای دایود 808 نانومتری و طول موج الکساندرایت 755 نانومتری، این دستگاه می‌تواند برای هر 6 نوع پوست فیتزپاتریک (I تا VI) استفاده شود. بنابراین می‌توان گفت لیزر الکس دایود نیز یکی از مناسب‌ترین لیزرها برای پوست ایرانی است.

خرید دستگاه لیزر

اگر قصد خرید دستگاه لیزر سالنی (بزرگ) را دارید، توصیه ما استفاده از دستگاه‌های لیزر رکسانا است. شرکت رکسانا تولیدکننده دستگاه‌های لیزر پیشرفته با جدیدترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا است. مهم‌ترین مزیت دستگاه‌های لیزر رکسانا، پشتیبانی حرفه‌ای و خدمات پس از فروش بسیار قوی است. با خرید دستگاه لیزر از شرکت رکسانا، تمامی آموزش‌های لازم به شما ارائه خواهد شد. نیازی نیست نگران هیچ موردی باشید؛ ما به همه چیز فکر کرده‌ایم و آماده‌ایم بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه کنیم. دو دستگاه لیزر موهای زائد توسط شرکت رکسانا تولید شده است که دارای تکنولوژی‌های متفاوتی هستند.

دستگاه لیزر رکسانا آیس (Ice)​

دستگاه لیزر رکسانا آیس از تکنولوژی لیزر دایود و لیزر الکس دایود استفاده می‌کند.

دستگاه لیزر رکسانا سنس (Sense)​

دستگاه لیزر رکسانا سنس از تکنولوژی لیزر دایود، لیزر الکس دایود، لیزر الکساندرایت و همچنین اندیاگ استفاده می‌کند.

برای مشاوره کاملاً رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید:

سؤالات متداول

آیا لیزر دایود برای حذف موهای زائد مؤثر است؟

بله لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود یکی از بهترین گزینه‌ها به ویژه برای تیپ پوستی ایرانیان است. بسیاری از زیبا جویان عزیز نیز از نتایج حاصل از به کار بردن این دستگاه رضایت داشته و حداقل ناراحتی را با این دستگاه تجربه کرده‌اند.

دستگاه لیزر دایود بهتر است یا الکساندرایت؟

هر دو لیزر الکساندرایت و دایود در صورتی که به درستی و متناسب با پوست مورد درمان انتخاب شوند، به یک اندازه در کاهش مو و کاهش رشد آن مؤثر هستند.

آیا امکان سوختگی پوست بعد از استفاده از لیزر وجود دارد؟

بله، متأسفانه در صورت انتخاب دستگاه لیزری که مناسب با تیپ پوستی فرد نباشد امکان سوختگی پوست او وجود دارد. پس برای لیزر موهای زائد بدن خود به یک پزشک و کلینیک معتبر مراجعه کنید تا از گزند عوارض جانبی آن در امان باشید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =